Waarom lopen, wat zijn de voordelen?

      Geen Reacties op Waarom lopen, wat zijn de voordelen?

Waarom lopen? Wat zijn de voordelen?

  • Door regelmatig te lopen voel je je beter in je vel. Je slaapt beter en voelt je niet alleen fitter maar je bent ook fitter.
  • Lopen heeft als groot voordeel dat je zelf bepaalt wanneer je gaat lopen, met wie je gaat lopen en hoe lang je gaat lopen.
  • Lopen is een karaktersport. Lopen vereist doorzettingsvermogen. Na een paar honderd meter heb je al het gevoel dat je wil stoppen. Niet flauw doen en rustig verder doorlopen is dan de boodschap. Een loper kweekt dus doorzettingsvermogen.
  • Door regelmatig te lopen slaag je er steeds in verder en sneller te lopen. Dit is goed voor je zelfvertrouwen en geeft een gevoel van voldoening.
  • Als beginnende loper word je vaak voorbijgestoken door andere lopers. Als je regelmatig loopt word je steeds beter en minder vaak word je voorbijgestoken. Eenmaal goed afgetraind begin je zelf andere lopers achter te laten. Dit geeft een bescheiden winnaarsgevoel.
lopen-op-piste-met-boomschors

Lopen op Finse piste

  • Lopen is goedkoop. Een paar loopschoenen en een training zijn niet duur.
  • Een slechte dag gehad? Tijdens het lopen kom je tot rust. Je kan eens goed nadenken en alles eens op een rij plaatsen. Gegarandeerd dat je na het lopen fris van geest bent!
  • Als het goed weer is kan je de streek verkennen. Al lopend merkt men veel meer op dan met de fiets of de wagen.
  • Wens je gewicht te verliezen dan kan lopen zeker helpen. Door regelmatig te lopen verliest men veel sneller kilo’s. Als kilo’s verliezen je doel is moet je niet hard maar veel en regelmatig lopen.
  • Loop je op een piste. Dan ontmoet je vast en zeker andere lopers.
  • Lopen kan je op elke leeftijd. Natuurlijk moet je je loopstijl aanpassen aan je leeftijd maar in principe kan je op elke leeftijd lopen. Als je op hoge leeftijd wenst te beginnen met lopen kan je best beginnen met stevig doorwandelen.  Na een tijdje kan je het stevig wandelen dan beginnen af te wisselen met korte afstanden lopen. Enkele seconden kan al voldoende zijn om te beginnen.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *